Strona 1 z 2

Opóchlizna i leczenie kanałowe zęba

: 07 sierpnia 2010, 10:10
autor: nornow12
Witam, od jakis 2 miesięcy mam spuchnięte dziąsła z każdej strony, najbardziej na policzkach, takie bąble widać, z zewnątrz tego nie widać, zdaje mi się ze to wszystko zrobiło mi się przez dziurę w zębie dziura ma ok 25% powiedzchni zęba, ząb jest na dole i mnie ten ząb bardzo bolał, od jakiegos miesiąca nie boli wcale ale on zrobił się czarny + zeby kolo niego i zapisałem sie do dentysty, czekałem na wizyte u dentysty ponad 2 tygodnie jednak doczekałem się i poszlem no i ok 40min u niego byłem zdjecia żadnego nie robił a gabinet aparat miał
dał mi znieczulenie strzykawką ależ to bół!!! zaczął wiercic zęba później znów wiercił i cos popryskał i zalożył tak jakby plasteline białą na tą dziurę tak jakby bialy cement i mam sie zgłosic za ponad 2 tyg i jeszcze mają byc 3 wizyty oprócz tej zęba leczy kanałowo
przepisał mi dalacin C

1. mówił ze przez kilka godzin nie jesc nie pic a dzisiaj juz moge jesc, cały czas ten cement czuje w zębie moge jesc po stronie gdzie jest ten cement?
2. a co z myciem zębów wczoraj nie mylem wcale bo miałem całą lewą twarz zdrętwiałą jeszcze po ok 5h po wizycie a dzisiaj juz myć? nie wypadnie mi ten cement jak będę szczoteczką szczotkował?
3. ten antybiotyk to poco mi przepisał? i jak mam go przyjmować? co ile godzin? ile razy dziennie
4. ile Waszym zdaniem powinnno to kosztować? chcialem sobie porównać cenę, ile kosztuje leczenie kanałowe 1 zęba + plomba?
5. ogólnie to bardzo mnie bolało znieczulenie podane strzykawką i wiercenie jak mocno przyciskał i ogólnie to źle sie czulem po tym znieczuleniu twarz mi tam zdrętwiała ze to było dosyc nieprzyjemne i to bardzo, za kazdym razem daje znieczulenie przy leczeniu kanałowym? na następnych 3 wizytach także będzie?
7. po braniu antyb to ta opuchlizna powinna zejść po ilu dniach, chciałem spr to co lekarz mi mówił z Waszą opinią
8. czy moge chodzic ponad 2tyd z tym lekarstem? i co zrobi na 2 wiyzycie, na 3 i na 4 wizycie? tez będę musiał po tych wizytach czekac 2 tyg? rozjaśnicie mnie?

pozdr

: 07 sierpnia 2010, 10:28
autor: Echelon
1. Możesz, ale może niekoniecznie krówki.
2. Masz myć zęby
3. Antybiotyk masz przyjmować tak, jak zalecił lekarz. Jeśli nie pamiętasz i nie masz nigdzie zapisane, to skontaktuj się z nim i zapytaj.
4. A ile Twoim zdaniem powinien kosztować samochód? No właśnie, zależy jaki, gdzie kupiony, czy osobowy czy dostawczy, jak waposażony, itp. Nie da się powiedzieć ile coś powinno kosztować... może kosztować 5 zł, a może 5 tysięcy.
5. Zapytaj swojego lekarza
6. ...o, nie ma 6 ;)
7. To nie jest dobre pytanie i nie uzyskasz na nie dobrej odpowiedzi.
8. Masz chodzić dokładnie tyle, ile zalecił lekarz. Na 2, 3 i kolejnych wizytach lekarz będzie Cię dalej leczył. A ile będziesz musiał czekać, zależy od sposobu leczenia.

: 07 sierpnia 2010, 10:34
autor: nornow12
1. na ale 1 ząb powinien kosztować ile 100, 200, 300, 400, 500zł z pombą?
znajomy mnie zdenerwował i mówił ze szkoda ze nie poszłem do państwowego dentysty bo dam na NFZ leczą za darmo

2. myjąc zęby to lekarstwo mi nie wypadnie?

3. zdaje mi sie ze mam ropień nie jest potrzebne nacinanie?

: 07 sierpnia 2010, 10:37
autor: Echelon
1. na ale 1 ząb powinien kosztować ile 100, 200, 300, 400, 500zł z pombą?
Może kosztować 0 zł (jeśli to ząb przedni i na NFZ), a może kosztować od kilkuset zł (np. 100 zł) do kilku tysięcy, w zależności od cennika Twojego stomatologa. Przecież chyba nie ma problemu, żebyś zapytał lekarza, jaki jest szacunkowy koszt leczenia?
2. myjąc zęby to lekarstwo mi nie wypadnie?
Jak nie będziesz mył, to ząb Ci wypadnie.
3. zdaje mi sie ze mam ropień nie jest potrzebne nacinanie?
Niekoniecznie. Nie w każdym przypadku nacinanie jest wykonywane.

: 07 sierpnia 2010, 10:41
autor: nornow12
1. no to u niego kosztje ok 500zł 1 ząb? czy to nie duzo? a mam jeszcze kilka do leczenia przeciez ja sie nie wyplace? nie mam nawet na tego 1 zęba 5x500zł = 2500zł skąd ja tyle wezmę

2. znajomi mi mówili zebym nie mył zębów po lewej bo mi wypadnie to lekarstwo

3. aha rozumiem, a zdjęcie powinien zrobic?

: 07 sierpnia 2010, 10:47
autor: Echelon
no to u niego kosztje ok 500zł 1 ząb? czy to nie duzo?
500 zł za uratowanie zęba to dużo? Sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy wolisz leczyć zęby, czy przeznaczyć swoje fundusze na inne rzeczy.
2. znajomi mi mówili zebym nie mył zębów po lewej bo mi wypadnie to lekarstwo
A znajomi są lekarzami, czy pierniczą co im się wydaje?
3. aha rozumiem, a zdjęcie powinien zrobic?
Nie wiem. Nie znam dokładnej sytuacji i nie umiem powiedzieć, czy zdjęcie było konieczne.

: 07 sierpnia 2010, 11:45
autor: feniks01
500 zł za uratowanie zęba to dużo? Sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy wolisz leczyć zęby, czy przeznaczyć swoje fundusze na inne rzeczy.
To dużo.
A znajomi są lekarzami, czy pierniczą co im się wydaje?
Pierniczą Twoi znajomi. Jak ty się wyrażasz do Nornow12?

: 07 sierpnia 2010, 11:46
autor: Echelon
Widzę, że komuś skoczyło ciśnienie i usiłuje się odgrywać ;).

: 07 sierpnia 2010, 11:47
autor: feniks01
Widzę, że nie jestem wyjątkiem. Ty po prostu masz jakieś problemy :lol: W domu tez tak z rodzicami rozmawiasz?

: 07 sierpnia 2010, 11:56
autor: Echelon
Wiesz na czym polega problem - ludzie, którzy nie posiadają żadnej wiedzy medycznej, mają ogromne żale i pretensje do lekarzy, żądają niemożliwej do udzielenia pomocy i odpowiedzi na źle zadawane pytania.

Czasami można komuś pomóc, czasami nie. Ale co jakiś czas trafia się osoba, która uważa, że leczący ją lekarz nie wie co robi i nie zna się na medycynie, "bo koledzy mówią mi co innego niż on", "bo na forum onetu inaczej napisali", "bo ja przecież myję zęby", "bo psują się od środka same"... Niektórzy nijak nie potrafią pojąć, że zadają niewłaściwe pytania, że nie potrafią poprawnie opisać swoich problemów i że nie dbają o siebie, ale za to oczekują ogromnie fachowej, szybkiej i najlepiej darmowej pomocy. A jak coś nie pasuje, to zaczynają się zachowywać tak jak Ty. Tak więc nie jesteś wyjątkiem.

: 07 sierpnia 2010, 11:56
autor: nornow12
dla mnie to duzo kasy
500zl za 1 jeszcze z 5 zębów do leczenia do 2500zł skąd ja tyle wezmę

: 07 sierpnia 2010, 12:03
autor: Echelon
Możesz poszukać tańszego lekarza lub zorientować się, na ile może Ci pomóc stomatolog "państwowy". Popytaj znajomych, może będą mogli kogoś polecić.

: 07 sierpnia 2010, 12:04
autor: bea
nornow12, to idź do gabinetu NFZ i dowiedz się co można u Ciebie zrobić w ramach ubezpieczenia. Poza tym chyba nie masz pozostałych zebów również do leczenia kanałowego ?

: 07 sierpnia 2010, 12:06
autor: feniks01
dla mnie to duzo kasy
500zl za 1 jeszcze z 5 zębów do leczenia do 2500zł skąd ja tyle wezmę
U mnie biorą 200-250zł. Nie polecam, jeśli proponowali Ci za 500. To sporo kasy i bym się musiał zastanowić, czy skorzystać.

Echdno, czy ty coś pisałeś?
http://img836.imageshack.us/img836/2199/beznazwy1p.jpg

: 07 sierpnia 2010, 12:18
autor: bea
Echelon